ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΟΥΣ ΧΡΟΝΟΥΣ ΤΩΝ ΡΗΜΑΤΩΝ- ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Β' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ


Α1)Συμπλήρωσε τον πίνακα με τους τύπους που λείπουν

Ενεστώτας




Παρατατικός
διάβαζα



Σ. Μέλλοντας




Ε. Μέλλοντας

θα σηκώνεις


Αόριστος



κρατήθηκα
Παρακείμενος


έχω ζεσταθεί

Υπερσυντέλικος




Συντ. Μέλλοντας






Α2) Συμπλήρωσε τα κενά στον παρακάτω πίνακα

Ενεστώτας




Παρατατικός


φοβόμουν

Σ. Μέλλοντας
θα χαρίσω



Ε. Μέλλοντας




Αόριστος




Παρακείμενος




Υπερσυντέλικος

είχα πιστέψει


Συντ. Μέλλοντας



θα έχει κοιμηθεί


Α3) Συμπλήρωσε τα κενά βάζοντας τα ρήματα της παρένθεσης στο σωστό τύπο του Αορίστου.

Ήταν η πρώτη φορά που …………………………..(τσακώνομαι) τόσο άσχημα με τον κολλητό μου. Η κουβέντα που………………….(λέω) με πείραξε πάρα πολύ. Εξάλλου ποτέ δεν του ……………………(δίνω) το παραμικρό δικαίωμα. Και σαν μην έφτανε αυτό, με ………………. (σπρώχνω) και ………………….. (πέφτω) μέσα στις λάσπες. ……………….(χτυπώ) το πόδι μου και ………………… (λερώνω) τα ρούχα μου. Η φιλία μας ……………………. (τελειώνω). Δεν θα του ξαναμιλήσω ποτέ, ούτε συγγνώμη δεν μου……………………..(ζητάω).


Β1) Στο παρακάτω κείμενο βρες τα ρήματα και αντικατέστησε τα με Συνοπτικό Μέλλοντα

Στην αρχή του ταξιδιού όλα πήγαιναν ομαλά. Εγώ απολάμβανα τη διαδρομή και η γιαγιά έλυνε ένα σταυρόλεξο. Σε μια στιγμή όμως όλα άλλαξαν!
Πρώτα ακούστηκε μια κραυγή και ύστερα ένα γδούπος από το πίσω μέρος του λεωφορείου. Γυρίσαμε ξαφνιασμένοι και είδαμε μια κυρία που φορούσε ένα πλατύ καπέλο να έχει λιποθυμήσει.
Έπειτα, ακούστηκαν και άλλες φωνές επιβατών κι εμείς με έκπληξη είδαμε ένα μικρό ιγκουάνα να πηδά τρομαγμένο από κάθισμα σε κάθισμα. Αμέσως ο οδηγός με πολλή προσοχή στάθμευσε το λεωφορείο στην άκρη του δρόμου και πήγε να συνεφέρει την κυρία. Μια κοπέλα που κοίταζε σαν χαμένη είπε πως το ιγκουάνα ήταν δικό της και πως το είχε κρυμμένο σε μια μεγάλη βαλίτσα από όπου και «δραπέτευσε».


Β2. Να τοποθετήσεις τα παρακάτω ρήματα στη σωστή στήλη : κοιμάμαι, αγγίζω, ξύνω, ψήνομαι, γελιέμαι, κρύβω, ψήνομαι, αφήνω, ράβω, σκέφτομαι, σκουπίζω, χτενίζομαι, βάφομαι, σηκώνω, πληγώνομαι

ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΦΩΝΗ
                   ΠΑΘΗΤΙΚΗ ΦΩΝΗ
















Β3) Να συμπληρώσεις τα παρακάτω κενά με την κατάληξη – με ή –μαι
1.     Έρχομαι να δού………. μαζί το παιχνίδι.
2.     Πήγαμε όλοι μαζί να δού…… ένα ποδήλατο για το οποίο ενδιαφέρομαι.
3.     Επειδή εγώ ζαλίζο………., θα ανέβου…….. σιγά σιγά.
4.     Δεν βιάζο…….., γιατί έχου……. ακόμα χρόνο.
5.     Συμφωνήσα…….με τη μαμά να κοιμά……πιο αργά.
6.     Θα εί…..απέναντι. Πρέπει να βρού……..και τους άλλους.


Β4) Να συμπληρώσεις με –αι ή –ε
1.     Το δάσος καταστρέφετ…….από έμάς που πετάμ…….σκουπίδια.
2.     Κρατιόμαστ…….. γερά απ’ τη χειρολαβή του λεωφορείου μην πέσουμ…….κάτω.
3.     Όποιος κάνει παράπτωμα στο σχολείο, γράφετ…… στο τετράδιο των τιμωρημένων.
4.     Εύχομ……. να πάμ…… αύριο εκδρομή.
5.     Γυμνάζομ…… καθημερινά.
6.     Δεν επιτρέπετ…..να καπνίζεις.


Γ1. Να κάνεις χρονική αντικατάσταση στα ρήματα παρακάτω

Ενεστώτας
δακρύζουμε
αποκρίνεται
Παρατατικός


Σ. Μέλλοντας


Ε. Μέλλοντας


Αόριστος


Παρακείμενος


Υπερσυντέλικος


Συντ. Μέλλοντας



Γ2) Να μετατρέψεις την ενεργητική σύνταξη σε παθητική και το αντίστροφο.

1.     Η Μαρία βρήκε το θησαυρό.
2.     Οι μαθητές εξετάζονται στα μαθηματικά από τον καθηγητή.
3.     Οι πολίτες εξέλεξαν τον Παύλο νομάρχη.
4.     Η Φωτεινή χαρακτηρίστηκε φλύαρη από τη συντροφιά.
5.     Το τέχνασμα έγινε αντιληπτό από τους εχθρούς.



Σχόλια

  1. Planet Win 365 Online Slots & Slot Games Review - Online
    Read our Planet Win 365 Online Slot planet win 365 Games review to learn the best casino games ✓ Play the latest slot machines starvegad & games ✓ Get bonuses up jeetwin to

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Καλωσόρισμα

ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΕΜΠΕΔΩΣΗΣ ΣΤΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ - ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Γ' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ